
De tweede Dag van de Tuinbouw: Ben jij er ook bij in oktober?
Op donderdag 13 oktober a.s. vindt de tweede editie van de Dag van de Tuinbouw plaatsvindt in Evenementenhal...
Greenhouse Marketeers staat bekend om het meten, verbeteren en uitdragen van duurzaamheid. Ze helpen bedrijven in de tuinbouw toekomstig bestendig te maken door middel van footprintberekeningen en het maken van een impact. Het motief van Greenhouse Marketeers voor het deelnemen aan deze club is om samen de sector meetbaar duurzamer te maken.
Bruikbaar voor de hele glastuinbouwketen
Greenhouse Marketeers heeft samen met de partners van de Club van 100 de ambitie om ketenonderzoek te doen naar onder andere afvalstromen. Daarmee wordt achterhaald wat met producten en hun verpakkingen aan het einde van een levenscyclus gebeurt. Als voorbeeld: wordt groen afval daadwerkelijk in de groene container weggegooid en plastic in de plasticcontainer? Met het resultaat zouden we kunnen aantonen of we de footprint van de glastuinbouw naar beneden kunnen brengen.
Verbeteren Hortifootprint
“Het verminderen van de Hortifootprint is één van de doelen waar we met de leden aan werken. Daarom zijn we blij dat een partij als Greenhouse Marketeers aansluit bij de Club van 100. Daarmee kunnen we bijvoorbeeld afvalstromen in kaart brengen en met elkaar kijken waar verbeterpunten mogelijk zijn” – zegt Jacqueline van Oosten – Business Development Manager van de Club van 100.
De focus op de toekomst
De Club van 100 bestaat voornamelijk uit toeleveranciers en handelsbedrijven in de glastuinbouw. Greenhouse Marketeers is misschien een vreemde eend in de bijt, maar is wel een waardevolle toevoeging aan de Club, om meerdere redenen. Enerzijds omdat zij samen met het Horti Footprint Chain Program en WUR een gezamenlijk doel hebben: de glastuinbouwketen duurzamer maken.
Anderzijds omdat het bedrijf beschikt over ruime levenscyclusanalyse expertise en naar de volgende nieuwe rekenstandaard toewerkt: de Flori Product Environmental Footprint Category Rules (FloriPEFCR).
Kortom, de Club van 100 kan Greenhouse Marketeers goed gebruiken en vice versa. Zoals Henri Potze, eigenaar van Greenhouse Marketeers, altijd zegt: "Let’s get climate positive!"
Op donderdag 13 oktober a.s. vindt de tweede editie van de Dag van de Tuinbouw plaatsvindt in Evenementenhal...
Meer glastuinbouwbedrijven kunnen profiteren van subsidie voor het invoeren van energiebesparende technieken....
Horti XS is betrokken bij tal van internationale tuinbouwprojecten. Op Goedemorgen brengen we met regelmaat...
Steun voor #LoveFloriade 16-08-2022 09:41 |
'Geen uitval door Pythium' 16-08-2022 09:31 |
Instagram: Eettrein 16-08-2022 09:30 |
Decorum introduceert nieuwe Curcuma 16-08-2022 09:23 |
Rijk Zwaan innoveert met snackkomkommers 16-08-2022 09:20 |
Vlog uit de Kas: Manon 16-08-2022 09:17 |
BLOG Fokke Buwalda: Een normale hittegolf 16-08-2022 09:12 |
Meer bedrijfsopheffingen 16-08-2022 08:53 |
September: 8e editie van Seed meets Technology 16-08-2022 08:50 |
Rabobank maakt cijfers over eerste half jaar bekend 16-08-2022 08:43 |
Reacties (0)
Er zijn nog geen reacties