Blog: Ga koffie drinken met je klanten!

22-11-2019    09:35   |    Martine Kester

Een weblog van Martine Kester. Zij verzorgt de online marketing binnen JEM-id. Martine schrijft deze weblog exclusief voor Goedemorgen.

Uit diverse onderzoeken blijkt dat klanten de voorkeur geven aan persoonlijk contact in vergelijking met digitaal contact (denk aan e-mail, een chatbot etc.) ‘Personalisering is belangrijker dan ooit’, wordt er in de marketingwereld gezegd. Ja en dat zeg ik als online marketeer bij JEM-id, een bedrijf wat de verssector wil digitaliseren. Lekker tegenstrijdig, hoor ik je denken. Maar dat is natuurlijk wel erg zwart-wit gedacht, laat het me je uitleggen! ;-)

Als online marketeer heb je eigenlijk nauwelijks direct contact met de klanten van je product, want dat doen accountmanagers. Je bent dus afhankelijk van input van de accountmanagers voor jouw marketingplan, eigenlijk best gek. Vorige week was ik alle drie de dagen te vinden op de Trade Fair Aalsmeer, een van de grootste sierteelt beurzen. Hier heb ik heel veel kwekers gesproken, onze klanten dus. Super leuk om te doen en ik werd eigenlijk meteen weer geïnspireerd om zo weer nieuwe campagnes op te zetten of simpelweg de klant (kweker dus) van meer informatie te voorzien. Zo’n beurs biedt dus mega veel inzichten en dat alleen maar door even het gesprek aan te gaan! Ook al willen wij met JEM-id de verssector digitaliseren, ook voor ons blijft praten met onze klanten daarbij ontzettend belangrijk.

Zo’n beurs is een mooi voorbeeld van het in contact komen met jouw klant, maar je kunt natuurlijk ook gewoon een keer een koffie rondje doen langs je klanten en even horen of alles nog naar wens is. Veel mensen zeggen dan gelijk: ‘Daar heb ik geen tijd voor!’ Maar ik weet zeker dat het je juist veel gaat opleveren als je een paar koppen koffie drinkt met je klanten. Dus hup, achter die computer vandaan of uit die tuin en ga bakkies doen met je klanten!

P.S. Een ander drankje dan koffie mag natuurlijk ook ;-)


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws