'Bedrijfsdata wordt nog doeltreffender'

24-09-2020    10:36   |    Goedemorgen

Data speelt een steeds belangrijkere rol in veel organisaties. Business Intelligence (BI) is bijna niet meer weg te denken. De meest bekende vormen die worden gebruikt, zijn uitgebreide rapportages en dashboards via een online tool. Er zijn verschillende tools op de markt die goed zijn in het visualiseren van gegevens, bijvoorbeeld Microsoft’s Power BI. Ook GreenCommerce bevat veel data waar je als bedrijf zeer waardevolle informatie uit kunt halen, bijvoorbeeld op het gebied van financiën, commercie of operationele processen. Hierbij kan een gebruiker bepalen of hij de informatie er zelf uit wilt halen, of gebruik wilt maken van een set vooraf gedefinieerde rapportages.

Wat kunnen we met de data? Uiteindelijk bestaan BI oplossingen van bedrijven vaak uit een combinatie van systemen. Denk aan commerciële systemen zoals GreenCommerce, maar ook aan waardevolle informatiebronnen, zoals bijvoorbeeld financiële systemen of arbeidsregistratie systemen. Het kunnen combineren van de data uit deze systemen is een krachtig instrument om de juiste keuzes voor een bedrijf te kunnen maken. Met de voorbereide financiële en commerciële data uit GreenCommerce wordt er een solide basis gelegd om deze afwegingen te maken.

Bastiaan Bouwman van Looye Kwekers gebruikt al enige tijd het Datawarehouse pakket en zag onmiddellijk de voordelen: “Wij zijn vanaf het begin betrokken geweest bij de ontwikkeling van het Datawarehouse pakket. Het biedt ons de mogelijkheid om zelf rapporten te maken in Power BI en dit geeft ons beter inzicht dan alleen Excel. Het management kan vooral naar het brede plaatje kijken en de accountmanagers hebben nu beter inzicht in de om- en afzet per account. Ik zou het anderen aanraden omdat het je toegang geeft tot relevante informatie van GreenCommerce.”

Inkoop en Verkoop aandeel
Om meer inzicht te bieden in de goederenstroom zijn de inkoop- en verkoop aandelen opgenomen in het Datawarehouse pakket. De inkoop-aandelen geven inzicht in de oorsprong van een partij en de verkoop-aandelen laten zien aan welke klanten een partij is verkocht. Samen zorgt dit ervoor dat het mogelijk is om bijvoorbeeld alle partijen uit een container weer te geven en hoeveel er per partij aan specifieke klanten is verkocht. Andersom is het ook mogelijk om per klant te bekijken door welke leveranciers deze klant is beleverd.
 
Dienstgroepen
In GreenCommerce is het mogelijk om diensten te groeperen binnen dienstgroepen. Deze ontwikkeling is ook meegenomen in het Datawarehouse pakket, waardoor er nu op niveau van dienstgroepen rapportages kunnen worden gemaakt.
 
Report Tags
Het is mogelijk om in GreenCommerce zelf Report Tags te definiëren en deze aan zowel artikelen als diensten te koppelen. Deze Report Tags zorgen ervoor dat er in rapportages kan worden gegroepeerd op zelf te definiëren groepen. Een voorbeeld hiervan is de mogelijkheid om per artikel aan te geven of de teeltwijze biologisch of conventioneel betreft. Vanaf de laatste versie van het Datawarehouse pakket is het ook mogelijk om de Reports Tags in zelfgemaakte overzichten te gebruiken.
 
Dienst registraties
In GreenCommerce wordt een dienst pas een opbrengst op het moment van factureren. Vanaf nu is het ook mogelijk om te rapporteren op basis van de nog te factureren diensten. Deze ontwikkeling is een aanvullende mogelijkheid die voornamelijk voor dienstverleners een toegevoegde waarde zal hebben.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws