10 jaar Harvest House

10 jaar Harvest House

Coöperatie Harvest House viert haar 10-jarig jubileum. Op 9 april 2013 heeft een aantal telers de coöperatie officieel opgericht. “Het moest een ketenorganisatie worden met de focus op vruchtgroenten”, zegt Jelte van Kammen, algemeen directeur bij Harvest House. “Dat is nog steeds onze kracht.”

“Natuurlijk is onze rol wel veranderd. Tien jaar terug was de uitbetaalprijs voor onze leden het belangrijkste. Inmiddels hebben we ook een belangrijke rol als ketenregisseur en verbinder. We richten ons op lobby-thema’s, we zetten in op duurzaamheid en we stimuleren en faciliteren teelt-technische R&D-projecten. Onze telers zijn stuk voor stuk ondernemend en vooruitstrevend en vragen deze houding ook van Harvest House. We kijken altijd hoe we dingen beter gaan doen.”

Bij een jubileum kijken we altijd even terug. In de afgelopen tien jaar hebben we bij Harvest House veel mijlpalen bereikt. “Ik ben trots op ons verhaal: we zijn de bron van een gezond leven. We leveren een gezonde bijdrage aan de wereld. Wat betreft duurzaamheid hebben we het speelveld in gang gebracht, onder andere met de Hortifootprint, klimaatneutraal gecertificeerd product en de huidige lobby samen met FVO en Stop the foodfight. Mijlpalen zijn ook Snijpunt en Food Fellows waarmee we toegevoegde waarde in de keten bieden. En wat te denken van onze groei: het aantal hectares, de productie in Tunesië, Marokko, Portugal, Frankrijk en Egypte en ons aandeel biologische teelt. Daarnaast vind ik ook de professionalisering van onze organisatie en de manier waarop we onze trademarketing vanaf het begin hebben opgebouwd een echte mijlpaal. We zitten bij de grote Europese retailers aan tafel om onze vruchtgroenten op de markt te brengen.”

"We kijken bij Harvest House ook graag naar de toekomst. We blijven ons focussen op vruchtgroenten en de high-tech glastuinbouw. De rol van data en AI wordt steeds belangrijker. Verder gaan we toe naar verdere internationalisering en schaalvergroting van teeltbedrijven, doordat telers steeds meer gaan samenwerken. We moeten de juiste koers vasthouden om relevant te blijven. Dat vraagt om leiderschap en daadkracht.”

Bron:

Deel artikel



Vandaag op Tuinbouwmarktplaats...

Vandaag op Hortibiz Newsradio, luister terug!

Werken bij Holland Hortimedia?
Solliciteer!

Werken bij
Holland Hortimedia?

Contentmanager m/v – Salesmanager m/v

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws
Ontvang Goedemorgen!

Meld je aan voor dagelijks Goedemorgen Nieuws

Tuinbouwnieuws, ondernemen, markt en techniek

Hortibiz Newsradio
Luister mee!

Hortibiz Newsradio

24/7 nieuws en informatie