Blog: Vernieuwen & verbeteren: hoe doe je dat?

20-06-2018    12:48   |    Goedemorgen

Een weblog van Rob Helderman, E-commerce manager bij Royal Brinkman, exclusief geschreven voor Goedemorgen.

Na vele uren voorbereidingen achter de schermen was het begin deze maand eindelijk zo ver: we lanceerden het nieuwe design van royalbrinkman.nl! Op 7 juni ging de knop om en waren we ‘live’. Vanaf dat moment stroomden de positieve reacties binnen: telers kunnen nu veel makkelijker hun weg vinden op de webshop. Maar toch kreeg ik ook een paar keer de vraag: “Waarom eigenlijk die verandering? De webshop was toch al goed?”

Hoog tijd voor vernieuwing en verbetering

Die terugkoppeling kregen we ook, maar stilstand is achteruitgang! In 2009 was Royal Brinkman de eerste tuinbouwtoeleverancier met een goedwerkende webshop, waarmee we toentertijd het bestelgemak van onze klanten enorm vergrootten. Maar in de tussenliggende jaren hebben we uiteraard niet stilgezeten. Achter de schermen zorgden de continue groei van zowel het bedrijf Royal Brinkman als het assortiment ervoor dat de webshop steeds verder uit zijn jasje begon te groeien, wat het er voor klanten niet gemakkelijker op maakte. Het was dus de hoogste tijd voor vernieuwing en verbetering! Maar vernieuwen & verbeteren: hoe doe je dat?

Zoek de verbinding

Het belangrijkste element is wat mij betreft samenwerken. Niet alleen intern, maar vooral ook extern. Het nieuwe design van onze webshop hebben we niet alleen gedaan: dit is tot stand gekomen in samenwerking met verschillende telers. Door de verbinding te zoeken en nauw samen te werken met onze klanten, weten we precies wat zij handig vinden, hoe ze het prettigst werken en hoe ze tegenover bepaalde aanpassingen staan.  Deze feedback maakt vernieuwing en verbetering mogelijk. Kortom: we vullen niet voor hen in wat beter voor hen is, maar we vragen het ze, zodat onze usability specialisten met deze ideeën aan de slag kunnen.

Écht verder helpen

Ons doel is om het voor telers extreem gemakkelijk te maken: iedereen moet moeiteloos zijn weg kunnen vinden in onze webshop. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar we komen steeds een stapje verder. Er liggen namelijk nog zoveel kansen om het gemak voor klanten te verhogen! Aan ons de taak om uit te zoeken of die kansen ook passen bij onze klanten. Zo zorgen we niet zomaar voor vernieuwing & verbetering, maar voor vernieuwing & verbetering waar we telers écht verder mee helpen!Heb jij het vernieuwde en verbeterde royalbrinkman.nl al ontdekt? We zijn heel benieuwd wat je ervan vindt, dus laat je tips en reacties vooral achter bij de comments (want: zonder feedback geen vernieuwing en verbetering!).


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws