Blog: Hoe verleid jij de klant van de toekomst?

08-10-2018    08:58   |    Goedemorgen

Een weblog van Huib Burggraaf, specialist bio-based verpakkingen bij Van der Windt Verpakking, onderdeel van de Pacombi GROUP. Hij schreef deze blog exclusief voor Goedemorgen.

De Millennial, de klant van de toekomst, wordt omschreven als kritisch en zelfbewust. Of het nu ineen winkel is of online, alles draait om een unieke, multi-zintuiglijke klantbeleving. De lat ligt hoog en als merk moet je mee om deze ‘criticus’ te blijven pleasen.

De verpakking is hiervoor het middel bij uitstek. De verpakking speelt een belangrijke rol in de customer journey, zowel fysiek als online. Verpakkingen versterken de merkbeleving en beïnvloeden het koopgedrag. Met de juiste verpakking val je op in het schap. Bij webshopbestellingen is de verpakking vaak het eerste fysieke contactmoment met de klant. Het is dus belangrijk dat je een goede eerste indruk maakt. Hoe zorg je voor aansluiting met de Millennial?

The end of good enough
We moeten natuurlijk oppassen met stereotypes, maar we zijn het er allemaal over eens dat Millennials bovengemiddeld mobiel zijn. Dit zorgt voor een constante stroom aan prikkels. Je moet als merk dus hard 'vechten'voor aandacht. De moderne consument wil steeds opnieuw verrast en geprikkeld worden. Zoals de redactie van Food Inspiration treffend omschrijft: "Goed genoeg is niet meer voldoende. Het is the end of good enough."

Multi-zintuiglijke ervaring
Of het nu gaat om een bos bloemen, een oogverblindende orchidee of een bakje aardbeien: alles draait om de ultieme klantbeleving. Beleven is zien, voelen, horen, ruiken en proeven. Met de juiste verpakking kun je deze zintuiglijke stimuli versterken. Zorg dat je visueel opvalt met een onderscheidende bedrukking of afwijkende vorm. Gebruik materialen met textuur of breng reliëf aan op de verpakking. Voeg geur en geluid toe aan de verpakking. Al deze prikkels beïnvloeden uiteindelijk ook de perceptie. Immers, als de verpakking tot in de puntjes verzorgd is, dan zal de inhoud ook wel super zijn. Dat smaakt naar meer!!!

Sociale interactie
Voor Millennials is sociale interactie eveneens belangrijk. Niet alleen met vrienden, óók met merken. Tegenwoordig wordt alles op Social Media gedeeld. Een mooie verpakking stimuleert social sharing en dat betekent meer exposure voor jouw merk en/of product. Is jouw verpakkingsassortiment Millennial-proof?

 

 


Reacties (1)

Benny S 4 days ago

Mooi stuk Huib, erg interessant hoor !

GRT Ben

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Biobest Group en DCM over PMV®-01

In heel wat tomaten producerende landen in Europa arriveren nu de eerste planten voor het nieuwe seizoen in de serres. Een ideaal moment...

Cannabis nu legaal in Canada

Het is zover. Canada is het tweede land ter wereld waar cannabis legaal te koop is. Deze voorheen 'verboden' teelt is bezig met een opmars,...